Jag är helt klart ingen morgonmänniska..

Jag drar oftast mina fulaste, hemskaste svordomsramsor om mornan'a när klockan ringer. Snoozar, gång på gång och väntar innerligt på ett mirakel. Kanske man får ett samtal från jobbet där dom säger att man inte behöver komma förrän klockan 12? (Drömscenario, I guess..)

Oftast och alltid så slutar det dock med att man stressar upp och inser att man har en halvtimme på sig att smälla ihop matbackar, äta frukost, slänga på sig ett ansikte och köra i ilfart till kontoret. Inte konstigt att man avskyr att kliva upp på morgonen när man ändå måste stressa ihjäl sig halvt.

Idag har jag dock ändå ganska gott om tid. Kan bero på att jag valt att vara eu neutral, utan smink överhuvudtaget? Eller så beror det på att jag ätit något så kopiöst enkelt som GRÖT till frukost, och skippat matbackarna då jag åker hem på lunch istället. Phew..

Idag tänker jag försöka hinna med att åka till stan och hämta lite renoveringsprylar. Ska låna en golvslip, köpa bets, golvlack, eventuellt fönsterfärg och tapetböcker. Har även slutfört ett roligt med jobbigt projekt här hemma; Nämligen målat och shabbat till ett gammalt arkiv/apoteksskåp med massor av små fack och lådor. Blev SUPERSNYGGT!

Nä, nu inser jag att jag har blott en halvtimme kvar här i hemmets trygga vrå. Ska njuta lite granna, dricka lite citronvatten och få i mig en liten vitamintablett och sen är det bara att sätta sig i Hemtjänstbilen.

*vink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0