En flitig dag idag!

Idag har vi verkligen varit igång här i byn!

Hönsen har fått en liten makeover i hönsgården, med sittpinne, massor av nytt gräs, halm och hö. Har även trollat dit ett stort rör som dom kan krypa in i när blåsten blir för stark. Snacka om lycka när dom små liven springer ut, kuttrar och börjar gräva ner sig i sanden och bara myser. Finns det något bättre?

Kycklingarna har vuxit sig ganska stora nu, vilket innebär att dom snart måste flytta till en större bur. Har bjudit dom på rivna morötter idag och det verkade helt klart uppskattat! :)

Och då har vi hundarna. Dom har fått promenera ner till sjön där dom har badat, busat och haft sina ryck. Sedan raka vägen hem där jag badade båda två och sedan tog jag fram furminatorn och började borsta Maja. Ja jisses i gudariket säger jag bara; VAD MYCKET HÅR! Man borstar, borstar och borstar. Och det fäster lika mycket hår på borsten oavsett hur länge man än borstat.. Fick ihop en smockad påse med hundhår, samt ett helt hus som var tvungen att dammsugas.. *Ler*

Nu ska jag gå ut och hänga upp tvätten, fräscha till mig och sen blir det eventuellt en runda till stan! :)

Tackar för mig och avrundar här.

Kram! / Sandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0