Leghorn's on my mind

God kväll på er!

Egentligen borde jag ligga under täcket just nu, med tanke på att jag ska upp halv åtta i morgon. Men, efter denna långa sovmorgon jag hade idag så är jag överdrivet pigg just nu. Fast, jag klagar inte... Det finns nog inget mysigare än att sitta uppe i soffan och mysa medan Sex And The City rullar på tvn, hihi :) En kopp te är det enda som saknas. och min älskling så klart, men han sover han så jag får nöja mig med mig själv.

Imorgon (peppar, peppar) så kommer hönshuset! Om det vill sluta regna... Det regnar fortfarande, och himlen ser mörk och dyster ut. Nä, jag måste få hem mina små höns och herr Tupp så snart som möjligt. Kalla mig löjlig, men mina moderskänslor svämmar över snart här borta... Haha! Nu när jag har sett de små liven så kan jag inget annat än längta. Åh, jag får läsa mina hönsböcker och tönta ner mig lite mer.. Jag gissar att det är så här det är när man bor ute på landet, man förändras.

Man ser det vackra i saker och ting som man aldrig tänkt en tanke på förut. Vem hade kunnat ana att jag en dag skulle bo ute i en by på landet, med världens bästa man, i världens finaste hus med världens finaste djur?! Ja. Jag är helt enkelt lycklig. Och - jag har förändrats till det bättre. Jag värderar livet på ett helt annat sätt nu än tidigare. Jag vet att livet är någonting att ta vara på. Varje dag är ett ögonblick att minnas. Skriv upp det va, okej? :)


Nu ska jag hämta den där tekoppen, slänga på lite mer ved i öppenspisen och mysa lite till.

Sov så gott! :) Kramar!

/Sandra



Så här ser herr Tupp ut! Fast i ett yngre format.. ungtupp som han är! :)

Kommentarer
Postat av: Kusinen :D

Låter fantastiskt Sandra!! Jag önskar att jag kan komma upp och träffa er alla..

2010-05-27 @ 18:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0