Vilket väder!

Solen skiner för fulla muggar här ute, ser till och med en liten fågel sittandes på kraftledningen som passerar efter vägen. Då kan man inte annat än njuta, sommaren är snart här! Men ändå inte. Vi har en del snö kvar här och isarna ligger kvar på sjöarna, men snart!

Jag tänker inte vara speciellt långvarig här idag, utan jag tänker avsluta med att berätta en glad nyhet!

-Vi ska bli med höns! (och tupp!)

Nästa måndag anländer de små liven, vilket innebär att hönshus och hönsgård måste vara färdig tills dess. Jag känner mig en aning stressad i själen, kan jag erkänna. Vill ju städa ur och förbereda hönshuset ordentligt så att allting är fixat när de dyker upp.

Så nu vet ni vad jag har å göra hela dagarna efter jobbet - städa hönshus och bära halm och strö,
precis som en riktig bondmora! Thihi.

Nu ska jag fika lite grann här och sen är det jobbet nästa som gäller.

*vink*


By the way, ska fota lite bilder sen på hönshuset och det när det anländer! Så får ni se hur det ser ut! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0