Kan inte hösten komma snart?

Varenda gång jag loggar in här så känns det nästan som att jag måste be om ursäkt för att jag uppdaterar så sällan, men varför ska man egentligen be om ursäkt för att man faktiskt prioriterar livet istället för dumburken ibland? Något att tänka på, Sandra Johanna.

Nu jobbar jag mest, egentligen. Ett nytt ställe, nya människor och massor med nya intryck. Gissa om jag är slut på kvällarna?! Det finns massor jag vill göra, men orken räcker sällan till.

Nu får ni bli hur sura ni vill men jag längtar efter hösten! Gud, vad härligt. Frisk kylig luft, myggorna försvinner och kvällarna blir mörka och mysiga. Det är då jag tar nya tag. Andas in höstluften, tänder massor med ljus. Plockar fram lite murrigare tyger och gardiner, vädrar mest hela tiden. Sitter och kryssar i alla nya vinterkataloger.. Sommaren är helt underbar, inte för det.. men jag är en höstmänniska, utan tvekan. Det finns inget bättre än när man vädrat i sovrummet en hel dag, och på kvällen kryper man ner i iskalla sängkläder, fönstret står öppet och utanför regnar det.. *drömmer* Lite ljus och en vinflaska på det så lever jag länge på den upplevelsen.

Som vanligt så tänker jag inte skriva dessmer. I morgon ska jag in till stan och gå på marknaden, fast man försöker hålla lite hårt i slantarna så gissar jag att jag ändå lär köpa lite skrot..

Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp te och myy-hyy-hyyysa! :)

Godnatt på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0