Kan det aldrig sluta regna?

Det öser bara ner, rent ut sagt. Jag älskar annars regn och åskväder, men just nu vill jag ha lite solsken så att våran gård torkar upp. Hönshuset ska ju levereras vilken dag som helst nu, men om marken är för mjuk och blöt så förstör vi ju hela gräsmattan! :(

Jag var och kikade på våra höns igår. Jisses, vad spännande det var! Alla är vita, till och med tuppen! Dock var dom en aning skitiga så jag hoppas att det är någonting man får bort i sandbadet. Tuppen är en ungtupp. Jag håller tummarna för att han växer upp till en stor och ståtlig karl med det där långa, vita svajet baki gumpen! :) Dom har en tendens att få jättelånga fjädrar där bak, nästan som en påfågel.. Ska bli riktigt spännande! :)

I övrigt så knallar allt på här hemma. Jag jobbar mest hela tiden, egentligen. Idag jobbar jag från 15 till 20.30, i Dokkas. Det funkar jättebra och jag trivs, vars jag än jobbar egentligen. Har fått sommarjobb hela sommaren inom hemtjänsten, och bara det gör ju så att det klirrar ganska rejält i kassan!

Nä, mina vänner. Nu ska jag inte klottra ner någonting mer utan nu ska jag utfodra mina hundar och förbereda mig inför arbetsdagen. Ni får ha det så bra!

/Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0